zaterdag 20 februari 2016

Lekker belangrijk

Vorige week had ik, door drukke week en door slecht weer, veel kort intensief getraind. Ik sliep al paar nachten slecht, dus had besloten deze week een betere verdeling te maken.
Maandag en dinsdag niet trainen. Rust is ook onderdeel van trainen zegt mijn trainer altijd.
Woensdag voorafgaand aan de Bodybalance les, een interval de loopband. Heerlijk om te doen, maar eigenlijk deze keer ook weer niet: training ging me iets te makkelijk af. Dus het schema aangepast, ben benieuwd de volgende keer!

Donderdag is boksavond! Helaas kwam ik uit werk met vreselijke hoofdpijn en misselijkheid, dus geen boksles voor mij. 
Vrijdag had ik rust gepland, maar doordat ik niet had gebokst kon ik wel een training doen. Maar wat? Had een lange werkdag, moest boodschappen doen, hond uitlaten, koken etc. Meestal vind ik het niet erg om pas 21.00uur nog te lopen, maar aangezien ik " home alone" ben dit weekend, vond ik dat geen optie. Stel er gebeurt mij iets... dan gaat pas zondag ofzo iemand mij missen. Kortom: toch maar geen training en met heerlijke sushi en een glas wijn op de bank.

Ik wilde nog graag 10km of meer lopen in februari en dat moest eigenlijk wel dit weekend (over twee weken CPC). Inmiddels afgesproken om maandagavond te gaan boksen dus het beste was de loop dan vandaag te doen. En dan in de ochtend, want vanmiddag werken. Dus om kwart voor 11 aan de bak: ik wilde een rustig tempo en niet zoveel nadenken onderweg. Nou dat eerste kwam wel goed (zo haal ik overigens nooit een 10 km binnen 60 minuten) maar voor het tweede dik gezakt, mijn hersenpan draaide overuren. 
Onderweg wilde ik op mijn horloge kijken hoe ver ik was, Strava app deed gek en ik durfde er niet teveel aan te rommelen, bang om mijn run te deleaten. Ik had een extra lusje genomen en vertrouwde erop dat ik de 11km wel zou aantikken. Bij thuiskomst bleek ik 9.3 te hebben gelopen. Damned!

Conclusie 1: soms zit het allemaal tegen
Conclusie 2: het is eigenlijk niet echt belangrijk 

Fijn weekend en GENIET als je sporten gaat!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten