dinsdag 9 februari 2016

Bloggen

Sinds ik zelf blog ben ik ook meer blogs van anderen gaan lezen. Er is een gigantisch aanbod en het is niet eens zo makkelijk om leuke ertussen uit te halen.
Dat ligt ook aan wat ik zelf leuk vind: blogs over eten/koken en make up boeien mij niet, terwijl ik graag lees over sporten/hardlopen of grappige dingen die mensen meemaken. 
Opvallend: er zijn veel bloggende meisjes/jonge vrouwen (wie weet nog leuke 35+ bloggers??) die bloggen over wat ze iedere dag zoal doen (nou, ze drinken zelden koffie thuis en lunchen bijna altijd bij een hippe tent). Ik heb bij statistiek geleerd dat uit eventuele verbanden niet zomaar een conclusie getrokken mag worden, dus dat zal ik hierover niet doen. Evenmin zal ik jullie vervelen met een blog over wat ik zoal wekelijks doe (ha, werken!)
Ik kan wel wat schrijven over mijn sport van afgelopen week:
Dinsdagavond hardgelopen (al over geblogd)
Woensdagavond bodybalance. Heerlijke combi van yoga, pilatus en tai chi en goed voor zowel de core als voor het stretchen van de spieren.
Donderdagavond kickbox les. Super tof en heel intensief. 
Zaterdag thuis wat kracht en core oefeningen gedaan. Plan was om dit in de sportschool te doen, maar ja ... plannen blijven soms plannen. Helpt ook niet dat de sportschool al om 16uur sluit in het weekend.
Zondagochtend duurloopje gedaan. Het was mooi weer en ik had als doel om gewoon lekker ontspannen 10 km (of meer) te lopen. Het werden er 9.6 Hoge nood maakte dat ik die laatste 400m echt niet meer ging rennen. 
Vanavond kort rondje stevig doorgelopen (op 1 stuk flink versneld, want segment op Strava) en daarna in onze eigen "sportkamer" getraind: hoelahoepen, boksen, planken. 

Ik zag later dat ik niet eens zo hard gelopen had vanavond en heb ik tien minuten gebaald op de bank. Maar daar word een mens niet vrolijk van en ik al helemaal niet weet ik uit ervaring. Je gaat er ook niet harder van lopen. 
Ik zal het wel ervaren en jullie lezen het vanzelf: op 6 maart loop ik CPC in Den Haag en 17 april Hilversum City Run.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten