zaterdag 16 januari 2016

Zuur


Ik las een artikel in het tijdschrift Jan, het ging over een vrouw die opeens het sporten heeft ontdekt en er vervolgens vol voor gaat. Ze voelt zich happy en gezond. Maar niet iedereen is enthousiast, zie foto:

Het verhaal raakte me, waarschijnlijk ook omdat soort gelijke ervaringen mij niet vreemd zijn.
Ik vraag me af: waarom zegt iemand zoiets? Zelfs als het zo is dat je gespierde vrouwen niet zo mooi vindt, dan hoef je je toch niet zo te uiten? Is dat dan jaloezie? Of ben je gewoon zuur van het vele wijn drinken?
Het is bijna net zoiets als de opmerking "nu niet meer afvallen hoor, dat is echt niet mooi".
Of het feit dat mensen niets zeggen maar wel loeren.
Ik heb vooral ervaring opgedaan met het 2e voorbeeld, ik kan op een hand tellen wie een compliment/opmerking heeft gemaakt over mijn huidige silhouet. En dat terwijl ik toch veel mensen ken/zie en 10kg gewichtsverlies echt wel zichtbaar is.
Een vriendin heeft vooral met het eerste voorbeeld te maken gehad (ook door moeders van school! Toeval? Denk het niet eigenlijk ... slangenkuil dat schoolplein) Wederom gevalletje van kift en zurigheid: ze is namelijk nu slank en gespierd en absoluut geen sprake van ongezond BMI, dus hoezo "niet meer mooi"?
Laat iedereen toch doen waar hij/zij zich goed bij voelt! Geef complimenten in plaats van afkeuring en zuur. Desnoods door iemands inzet en doorzettingsvermogen te complimenteren als je die spieren niet mooi vindt.
Complimenten maakt de wereld aardiger!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten