zondag 10 januari 2016

10 km

Nadat ik in het afgelopen najaar een aantal goed verlopen 8 km had gelopen kwamen de volgende doelen in beeld: wat sneller proberen te lopen en uitbreiden naar 10 km. 
Tussendoor nog even ander doel behaald; het rondje Puerto Rico-Taurito-Puerto Rico (Gran Canaria) in een keer hardlopen, incluis de berg op naar het hotel. Het was me in de 3 voorgaande jaren nog geen een keer gelukt en nu wel! Wat was ik trots op mezelf.
Wat sneller hardlopen lukt met kleine stapjes vooruit. Vorige week vond ik het tijd voor een 10 km (was jaren geleden) maar tijdens de eerste kilometer ging ik twijfelen en ging links in plaats van rechts. Om uiteindelijk toch 9 km te lopen. Vandaag dus het doel om wel rechts te gaan en de 10 km gewoon uit te lopen (tijd niet belangrijk, tussendoor wandelen niet toegestaan). Toevallig was 10km hardlopen ook een maand doel op Strava waar ik sinds deze week mee hardloop, dat geeft ook wat stimulans. Nou, het rondje bleek 11 km! En gewoon gedaan. Tijd niet interessant (lees: gewoon niet snel).
Fijn om weer een rondje te kunnen lopen uit de tijd dat ik aan het trainen was voor de halve marathon.
En nu? Doorgaan met trainen om wat harder lopen (intervallen!) en de 10 km wat beter in de benen krijgen. Misschien een 10 km wedstrijd in het voorjaar.
En dan .. Als het goed gaat.... Zou ik het top vinden als ik 10 Engelse Mijl weer aankan en de Dam tot Damloop nog een keer kan lopen, maar dan ontspannend en genietend! En vooral tevreden zijn met wat ik kan, net zoals vandaag.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten