vrijdag 4 maart 2016

Wedstrijd voorbereiding

Zondag loop ik een wedstrijd. Voor mij is "meedoen aan een loopevenement" misschien betere omschrijving. Ik loop niet perse anders in een wedstrijd dan in mijn trainingsrondjes. Dat is niet zoals het eigenlijk heurt volgens de hardloopboeken. Ik kan versnellen, intervallen etc, maar verder loop ik het tempo wat ik loop. Met een schema waarin staat "loop 30 minuten op uw 10km wedstrijdtempo" kan ik helemaal niks. 
Ik doe wel aan enige wedstrijd voorbereiding. In de week voor de wedstrijd train ik minder. Neem ik rust. Eet ik gezond. Drink ik geen alcohol. Denk ik na over de juiste outfit. Pak ik de avond van te voren mijn tas in (startnummer, geld, ov-kaart, eten en drinken, droge kleren, telefoon, vuilniszak voor bij de start als het koud is, pet als het regent, zonnebril bij -logisch- zonneschijn)
Op de dag zelf ga ik (ruim!) op tijd van huis.
En ruim op tijd komen ook de gedachtes op gang:
- als ik maar niet als laatste eindig
- als ik maar niet te warm/te koud gekleed ben
- als ik maar niet tijdens het lopen moet poepen
- waarom geef ik eigenlijk 25 euro (of meer) uit + al het gedoe als ik ook lekker in het bos met de hond kan rennen
- als ik maar geen sterretjes zie bij (of na) de finish
- ga ik mijn gestelde doel halen?

4-3-16  - loslooprondje met onze hardloophulphond

Je gaat je bijna afvragen waarom ik meedoe, haha.
Nou, het is echt super tof als je over de finish komt en alles is goed gegaan! Als je onderweg wordt aangemoedigd of aan de finish wordt opgewacht. Het magische wachten in een startvak met honderden andere lopers is en blijft een bijzondere ervaring.
Haalbare doelen stellen helpt ook de feestvreugde te verhogen.

Over dat laatste: geen tijd binnen het uur deze keer. Wat wel? Dat is voor een volgend blog.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten