zondag 6 maart 2016

Race Day

Half 7 opgestaan, niets bijzonders, dat doe ik door de weeks ook. Wat wel anders was: bij de dagelijkse latte at ik nu een pannenkoek, het hardloopeten bij uitstek (gisteravond om half10 nog een hele stapel staan bakken)

Kwart voor 9 de deur uit en met de trein naar Den Haag.

Mijn start was na 12 uur. Vlak van te voren nog even kunnen zwaaien naar Lief, hij moest eerst training geven dus kwam pas later.
Startschot en gaan!
Als we nu nog even teruglezen in het vorige blog:
- ik was toch te warm gekleed
- ik had geen aandrang (halleluja!)
Maar fuck wat was het druk, ik ben tig keer afgesneden of geduwd en wat was het warm en wat was ik bij 7km eigenlijk al "op". Ik verwachtte mijn bijgestelde doel (onder de 1.05 lopen) nooit te halen. Snel geschakeld naar mijn gouwe ouwe: blijf rennen, niet wandelen. Er viel dus niks te versnellen voor mij aan het einde en ik was blij dat ik er was. Maar... Ik bleek wel degelijk onder de 1.05 gelopen te hebben. Ha, op Strava kon ik zien dat ik veel te hard ben gestart, dus daarom aan het einde zo op, gevalletje van verkeerd indelen.
Tijd voor omkleden en koffie. Dank koffie-meneertje dat ik voor 1,50 (meer had ik niet) toch een bakkie kreeg i.p.v. de twee euro.

Daarna mijn Lief zien finishen in de Nederlands Kampioenschap halve marathon: hij pakte er gelijk een bronzen medaille bij in de categorie mannen 55+

Dat gaan we vieren!
Dat ik twee flessen Jamie O. heb, is uitsluitend vanwege de aanbieding :-) 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten