dinsdag 4 augustus 2015

Lyon

Ik ben een week in Lyon. Lief doet mee aan de Word Masters Athletic Championship alhier.
Ik ben in geen jaren in Frankrijk geweest, terwijl ik hier eerder (in mijn zogenaamde vorige leven) zo vaak op vakantie ben geweest.

De eerste impressies:
- Lyon is een leuke stad (dus: volgende keer stoppen en rondlopen en 2 dagen later pas verder als je naar het Zuiden rijdt)
- veel Fransen praten nog steeds Engels a la inspecteur Clouseau of ze spreken nog steeds helemaal geen Engels
- er loopt hier een Nederlands mevrouwtje rond die zich regelmatig vergist en dan Spaans spreekt in plaats van Frans (moi)
- in Lyon wordt veel gebruik gemaakt van de step. Leuk, ik ga opnieuw proberen dit in Baarn ook trending te krijgen.
- de WiFi is prut. Maar kan geen vergelijk maken met 'vroeger', 30 jaar geleden hadden we nog nooit van WiFi gehoord.
- Feit: Pernod/Ricard smaakt nog steeds het lekkerst op een Frans terras
- er zijn best veel bedelaars in Lyon 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten