dinsdag 26 mei 2015

Flamenco

Als kind spaarde ik klederdracht poppen. Een van mijn favorieten was een Spaanse flamenco danseres. Mijn oma bracht deze mee uit Spanje (wat bijzonder was, want mijn oma was niet zo van de leuke cadeautjes)
De klederdrachtpopen maakten in de loop der jaren plaats voor een zeer uitgebreide Mickey Mouse verzameling, maar dat ik mijn liefde voor de kleding van de flamenco danseres niet vergeten was, bleek veel later.
Eenmaal zelf in Spanje op vakantie bleef mijn oog altijd kleven bij alles wat met flamenco jurken te maken had. En werd mee naar huis gesleept:

Maar ik zag nooit echte flamenco danseressen, hoorde nooit de gitaarmuziek. Blijkbaar was ik steeds niet in de juiste streek.

En nu was ik afgelopen weekend dan eindelijk in het Mekka van de flamenco: Sevilla!
Wow, je kan daar gewoon de meest prachtige jurken kopen. In alle kleuren stippels die je kan bedenken. Met daarbij fantastische schoenen, waaiers, omslagdoeken en bloemen voor in je haar.
Dat heb ik niet gedaan (want om nu in zo' n jurk een coach gesprek te doen of om een uitleg Cura te geven geeft wat veel afleiding denk ik) maar deze look a like is ook al top:


Hoogtepunt was het bezoeken van een flamenco dans en zang voorstelling. Wat een kunst, passie, energie en emotie.
Prachtig!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten