maandag 8 juni 2015

Zondag

Ik ben geboren en getogen in Amsterdam. Ook mijn studie volbracht in onze hoofdstad. Omdat al mijn vriendinnen/vrienden Mokumers waren,  kwam ik pas na mijn 28e in aanraking met het fenomeen 'studenten die in het weekend met de trein naar huis gaan'. Dat kwam zo: ik woonde inmiddels in Baarn en zag daar bij het station dat aan het begin of einde van het weekend jongeren van rond de 20 met een mega grote tas opgewacht dan wel dag gezwaaid werden door een 50+ man of vrouw met (meestal) een Volvo. Op de een of andere manier vond ik dat interessant, omdat ik het niet uit eigen ervaring kende en omdat het leuk was om in te schatten welke student bij welke ouder hoorde, of om te observeren hoe innig of nonchalant de afscheidsgroet was.

En je hebt nog niet met je ogen geknipperd of daar sta je dan zelf op zondagavond bij station Baarn,  zonder de Volvo overigens. Maar wel zwaaiend naar het kind met grote tas die weer terug naar Utrecht/studentenflat gaat.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten