maandag 11 mei 2015

Goudvis

 Ik ben idolaat van goudvissen, vooral van goudvissen in een kom.
Een kom met schoon water, waterplantjes, op de bodem een kasteel of schatkist en dan twee of drie vissen erin, prachtig!

Als kind had ik een goudvis, maar deze zwom in een rechthoekige bak, een afdankertje van mijn broer. Een vis/plantjes/voer kon ik betalen van mijn zakgeld, maar de kom & het kasteel bleef een onvervulde droom.

De vissenkom met goudvis is er nooit gekomen.
Mijn ex-echtgenoot en mijn huidige lief hebben slechts een ding gemeenschappelijk en dat is dat zij allebei de mening aanhangen dat een vissenkom een absolute "no-go" is. Want: zielig voor de vis, de vis wordt gek van dat ronde glas en van het rondjes zwemmen etc.

Affijn, ik blijf ondertussen wel verliefde blikken werpen naar goudvissen.
Dat was een collega/vriendin ook opgevallen en daarom kreeg ik dit voor mijn verjaardag:











Geen opmerkingen:

Een reactie posten