zondag 19 juni 2016

Ergenis

Ik ben op een prachtig eiland in de Caribean. A dream comes true. En volgens de leefwijze van de bewoners hier zou ik volledig relaxed moeten zijn.
Maar ik ben het niet.
Ik erger me dood.
Aan losers die het blijkbaar niet nodig vinden om de 10 dollar tax voor het snorkelen te betalen. Tax die o.a. wordt gebruikt om de snorkel- en duikplekken schoon te houden. En vooral ook te behouden. 
Je pikt ze er zo uit wie het niet heeft, want geen "card" zichtbaar aan de duikbril. Lief en ik, wereldverbeteraar en juffrouw Ooievaar als wij zijn, wijzen mensen op het risico (geen card is grote boete!) en het mooie (behoud van de natuur!!) maar we krijgen veelal arrogante of ontwijkende antwoorden. Grrrrrr!
Hoe kan je nou op vakantie naar Bonaire gaan en niet weten dat je voor duiken en snorkelen een kleine bijdrage moet betalen.
Nou.. voor onze relaxheid laten we het nu maar ... Alhoewel ... We wensen alle losers een controle toe, dat is lekker cash voor de foundation Stinapa!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten