zaterdag 19 december 2015

Boksen

Scène 1 - sportschool
Meisje van een jaar of 14: gaat U ook kickboksen???
Ik: ja! Jij?
Meisje (met gezicht vol ongeloof): ja. Vet.
En kijkt me totdat we beginnen met de les voortdurend aan alsof ze spoken ziet.

Scène 2 - (soort van) aerobicles bij het hotel
Knul van de entertainment: do you boxing?
Ik: yes, kickboxing
Knul: you??? En barst in lachen uit.
Hersteld zich weer, beseft dat hij mogelijk onbeleefd is tegen een hotelgast en begint met de les.
Al halverwege de les wordt pijnlijk duidelijk dat ik fitter ben dan hij ...

Vrouwen van 50+ kunnen yoga, hardlopen, Zumba etc doen en iedereen reageert normaal.
Kickboksen valt blijkbaar in de buiten categorie.
Of heeft het niets met leeftijd te maken en komt het ongeloof voort uit mijn lieftallige verschijning?
Ach, het doet er verder ook niet toe, ik boks dus ik ben sterk (en blij).




Geen opmerkingen:

Een reactie posten